Vi kan hjælpe jer med jeres bogføringsbehov uanset om det er manuelt eller digitalt. Derudover kan du også outsource hele din bogføring til os, så sørger vi...
Bæredygtighed og ESG
Corporate Finance
Vi kan hjælpe dig med at digitalisere dine administrative arbejdsgange og give dine medarbejdere en lettere hverdag. Læs mere om vores ydelser her.
Vi arbejder både med at verificere og attestere serviceleverandørers it-systemer, hvad enten det gælder ISO 27001, ISO 27002, ISO 27701, GDPR, NIS2 i ISAE 3402...
Grant Thornton kan hjælpe dig med at få overblik over reglerne for momsen og de afgifter, der skal betales i din branche. Vi har styr på reglerne og kan sætte...
Vi håndterer både små og store regnskabs- og revisionsopgaver og er optaget af at sikre, at du får det bedste overblik over din økonomiske situation.
Vi giver dig skatterådgivning, der er til at forstå og sørger for at skatten ikke bliver højere, end den skal være. Derudover kan vi rådgive dig om de...
Transaction Advisory Services
Grant Thornton har stor erfaring med økonomisk rådgivning og udvikling af virksomheder.
Læs mere om vores ydelser indenfor Construction
Læs mere om vores ydelser indenfor Energy & Resources
Læs mere om vores rådgivning og ydelser inden for Real Estate
Læs mere om vores ydelser og rådgivning inden for Shipping & Transportation
Læs mere om vores ydelser indenfor teknologi, kommunikation, medier og underholdning.
Læs mere om, hvordan det er at arbejde hos Grant Thornton, se ledige stillinger mv.
Læs mere om Grant Thornton som arbejdsplads.
Læs mere om karrieremulighederne i revisionsbranchen.
Vi uddanner og underviser trainees, som ønsker at blive revisorer eller regnskabskonsulenter. Som trainee kommer man
ofte med en baggrund fra HHX, financial...
Læs mere om uddannelsesmulighederne hos Grant Thornton.
Læs mere om, hvordan du sender Grant Thornton en uopfordret ansøgning.
Her finder du information om ansøgnings- og samtaleprocessen og behandling af persondata i forbindelse med rekruttering hos Grant Thornton.
Se ledige stillinger indenfor revision hos Grant Thornton.
Contents
Regeringen præsenterede tirsdag d. 9. februar en ny milliardaftale, som skal øge hjælpen til selvstændige og forlænge de nuværende hjælpepakker.
Danske virksomheder og selvstændige er hårdt pressede på likviditet efter forlængelsen af coronarestriktionerne fra 9. december 2020. Derfor har regeringen og et flertal af Folketingets partier indgået en aftale til en værdi af 9,5 mia. kr., som skal øge hjælpen det danske erhvervsliv.
Den nye aftale indebærer:
For selvstændige
- Udbetalingsgrænsen på 23.000 kr. til selvstændige forhøjes til 33.000 kr. pr. måned for selvstændige med mindst én fuldtidsansat og til 30.000 kr. pr. måned for selvstændige uden ansatte. Det er et krav, at den selvstændige ikke kan tage mere end 23.000 kr. ud af virksomheden pr. måned, for at modtage den øgede kompensation. Forhøjelsen gælder med tilbagevirkende kraft fra den 9. december 2020, og det er muligt at søge ordningen igen, selvom man allerede har søgt.
- Omsætningskravet for at modtage kompensation sænkes fra 10.000 kr. pr. måned til 8.000 kr. pr. måned og gælder også for freelancere og kombinatører. Kravet gælder med tilbagevirkende kraft fra den 9. december 2020, og det er muligt at søge ordningen igen, selvom man allerede har søgt.
For virksomheder
- Der er afsat 175 mio. til at forenkle ansøgningsprocessen, samt forbedre kompensationsordningen for faste omkostninger.
- Fristen for virksomheders bindende aftaler om fx markedsføring ændres fra 9. marts 2020 til 9. december 2020.
- Leverandører kan nu også søge om kompensation for faste omkostninger.
- Vækstfondens og Eksportkreditfondens garanti- og låneordning forlænges til og med april 2021.
- Virksomheder med sæsonbetonet, letfordærvelige varer som fx juleøl, kan blive kompenseret med maks 200.000 kr. pr. virksomhed.
- Virksomheder, der påvirkes af restriktioner fra Udenrigsministeriets Rejsevejledning, og som ikke er medlem af en godkendt rejsegarantiordning, kan nu søge kompensation for faste omkostninger.
Puljer
- Aktivitetspuljen til barer, caféer og restauranter, biografpuljen og museumspuljen forlænges.
- Der afsættes yderligere 50 mio. kr. til foreningspuljen.
Derudover omfatter aftale også, at samtlige hjælpepakker forlænges til 30. april 2021, hvis restriktionerne forlænges efter den 28. februar 2020.
Har du spørgsmål til kompensationsordninger, er du altid velkommen til at kontakte os.