-
ESG-rapportering
Hos Grant Thornton rådgiver vi i bæredygtighed fra A til Z: Uanset om I har brug for sparring, hjælp til datagrundlaget eller en komplet ESG-rapport, står vores specialister klar til at rådgive.
-
Klimaregnskab
Hos Grant Thornton hjælper vi dig godt i gang – uanset om du driver en mindre virksomhed, eller om din virksomhed allerede er langt med ESG-rapportering.
-
Frivillig ESG-rapportering (VSME)
Vil din virksomhed arbejde mere strategisk med bæredygtighed og ESG – uden at være underlagt de lovpligtige CSRD-krav? Så er VSME-standarden et godt sted at starte.
-
Lovbestemt ESG-rapportering (CSRD)
CSRD stiller omfattende krav til ESG-rapportering. Alle større virksomheder i EU – og senere også visse udenlandske virksomheder med aktivitet i EU – bliver omfattet.
-
Dobbelt væsentlighedsanalyse
En dobbelt væsentlighedsanalyse viser, hvordan din virksomhed påvirker omverdenen, og hvordan omverdenen påvirker din virksomhed.
-
Bæredygtighedsstrategi
Vi hjælper jer med at skære igennem kompleksiteten og komme godt fra start. I får indsigt i krav og muligheder samt de kompetencer, den viden og de værktøjer, der skal til for at omsætte bæredygtighed til konkret praksis.

Vi har et ansvar for at mindske smitten af COVID-19. Derfor har vi hos Grant Thornton indført en række forholdsregler for at passe på vores medarbejdere, men også resten af Danmark. Vi følger til enhver tid regeringens anbefalinger, og det kan potentielt få betydning for driften, som vi kender den. Det er til enhver tid vores mål at kunne stå til rådighed for vores kunder og samarbejdspartnere, men vi skal vise ansvarlighed overfor hinanden, vores kunder, forretningsforbindelser og samfundet i denne tid.
Derfor har vi fra d.d. taget følgende beslutninger vedr. vores drift:
- Alle medarbejdere, som kan varetage deres arbejde hjemmefra, er blevet bedt om at gøre dette. Både vores revisorer og rådgivere har adgang til opgaverne remote, og med de mange teknologiske muligheder vil vi gøre alt for at være tilgængelige. Vi ved, at mange kunder også er påvirkede af situationen, men vi håber på forståelse, og at vi sammen kan få færdiggjort opgaverne til aftalt tid. Vi vil derfor hurtigst muligt række ud til vores kunder for at afklare vores gensidige behov for igangværende opgaver.
- Vi henstiller til, at alle fysiske møder, rejseaktiviteter m.v. begrænses eller udskydes til senere tidspunkt. Alternativt har alle medarbejdere mulighed for at benytte Skype eller Microsoft Teams til virtuelle møder med vores kunder og forretningsforbindelser.
- Alle eksterne arrangementer aflyses frem til udgangen af april. Vi orienterer naturligvis deltagere og samarbejdspartnere og vil forsøge at finde nye datoer senere på året.
- Vi har valgt at følge regeringens forslag om en 14 dages periode med arbejde hjemmefra og vil herefter revurdere, hvordan vi videre skal forholde os.
Det er vigtigt for os at understrege, at vi fortsat er her for vores kunder og samarbejdspartnere, om end at vores medarbejderes lokation vil være anderledes. Vi vil til enhver tid forsøge at opretholde driften på det velkendte høje niveau og løse opgaverne til aftalt tid.
Vi ser det nødvendigt at tage vores forholdsregler, da denne særlig situation kalder på handling fra os alle.
Har du spørgsmål, er du altid velkommen til at kontakte din revisor.