Tryg overgang til digital bogføring
Før vi går i gang med at indføre digital bogføring i din virksomhed, ser vi nærmere på, hvilke digitale værktøjer I anvender i dag. Hvad kan bibeholdes, og hvad skal tilføjes?
Når vi har skræddersyet den perfekte løsning til jeres virksomhed, sætter vi det hele op, tester om alt virker og hjælper jer i gang med en meget lettere hverdag med digital bogføring.
Fjern tidskrævende interne arbejdsgange
Digital bogføring sparer jer først og fremmest for en masse dobbeltarbejde med f.eks. kørselsregnskab og timesedler. Derudover fjerner det behovet for at holde styr på papirbilag. I stedet udstyres hver enkelt medarbejder med en app, der bruges til at fotografere kvitteringer og andre papirbilag ved kortbetalinger, samt apps der kan anvendes til tidsregistrering og som kørebog.
Fakturaer og andre bilag i PDF-format videresendes direkte til regnskabsprogrammet via mails, ligesom alle billeder af kvitteringer, tidsregistreringer og kørebøger automatisk oprettes i jeres økonomisystem
Bedre overblik over virksomhedens økonomi
Med digital bogføring kan du altid forvente, at bogføringen er up to date. De fleste bilag oprettes automatisk i systemet og skal derfor udelukkende konteres korrekt for at blive bogført. Du kan altid følge med i den aktuelle status på bogføringen via et særligt afrapporteringsprogram.
Det betyder, at du altid har et retvisende billede af virksomhedens aktuelle økonomi. På den måde kan du træffe økonomiske beslutninger på et meget mere sikkert og oplyst grundlag. Samtidig behøver du ikke bekymre dig om, hvorvidt regnskabet er færdigafstemt i god tid forud for indberetning af moms og andre punktafgifter – og er derfor klar til årsafslutningen.
Stram kontrol med både egne og kundernes betalinger
Når de interne godkendelsesprocedurer er blevet digitaliserede, betyder det, at alting foregår meget mere smidigt og nemt. Alle bilag finder automatisk frem til den rigtige person, som skal godkende dem. Samtidig foregår det hele elektronisk, så bilagene ikke bliver væk undervejs.
Desuden er det nemt at følge med i, hvilke kunder der ikke har fået betalt til tiden. På den måde kan du få grebet ind i tide, inden en enkelt kunde kommer til at skylde dig alt for mange penge – og både rykkere og inkasso kan startes med ganske få klik med musen.
Lad os tage helt over på jeres bogføring
Med digital bogføring fjernes de mest tidskrævende arbejdsbyrder fra bogholderiet. Derfor kan det tit give god mening at outsource hele bogføringen til os. På den måde er du altid sikker på, at alle bilag konteres korrekt første gang, og at der bliver taget hånd om eventuelle problemer i tide.
Uanset om du vælger at outsource eller beholde bogføringen in-house, uddanner vi alle medarbejdere i at bruge den nye digitale bogføring. Det gælder både den enkelte medarbejder, der har brug for at registrere bilag, timer og kørsel på mobilen og medarbejderne i bogholderiet, der skal vænne sig til en hverdag stort set uden papir.
Læs mere om vores outsourcing-ydelser her.
Sådan forløber din digitale transformation
Grant Thornton har stor erfaring med at digitalisere bogføringen i både mindre og større danske virksomheder, så hos os er du i trygge hænder.
Efter vi har gennemgået og analyseret jeres eksisterende setup i bogholderiet, udvælger vi de digitale komponenter og tjenester i skyen, der passer bedst til jeres økonomisystem. Vi starter med de komponenter, der giver jer den største lettelse af arbejdsrutinerne i hverdagen. Det giver alle dine ansatte den største aflastning i hverdagen – og dermed bliver digitaliseringsprocessen en succes fra starten.
Herefter fortsætter vi med de rutiner og tjenester, der enten er knapt så mærkbare for den almindelige medarbejder, eller som tager lidt længere tid at digitalisere.
Er der behov for det, indfører vi også tjenester som f.eks. Corpay One til nem betaling af regninger, ligesom vi har mulighed for at koble jer direkte op på banken, så afstemningen af alle banktransaktioner bliver meget lettere.
Vi har også mulighed for at integrere tjenester som f.eks. kreditoplysningsbureauer, inkassotjenester og lignende. Det sikrer jer bedre mod dårlige betalere og gør det nemt at inddrive forfalden gæld fra jeres kunder.
Vi bygger videre på det, I allerede har
Selv om du går over til et fuldstændigt digitalt bogholderi, skal dine ansatte ikke til at lære et nyt regnskabsprogram. Vi har stor, praktisk erfaring med alle de mest udbredte, moderne økonomisystemer og bygger videre på det, I allerede har, f.eks.:
- Dinero: Tilbyder nem integration med de førende webshop-systemer, betalingsløsninger og andre digitale tjenester.
- E-conomic: Det første digitale ERP-system i skyen herhjemme. Kan integreres med en lang række online tjenester, webshopsystemer og workflow-tjenester.
- Billy: Et andet, meget anvendt dansk online bogholderiprogram. Tilbyder en lang række automatiseringer af arbejdsgange og integrationer til populære webshops og tjenester.
- Microsoft Dynamics: De kendte Microsoft NAV- og AX-systemer med danske rødder tilbyder virkelig avancerede, digitale integrationer og automatiserede workflows in-house og i skyen.
Vil du i gang med digital bogføring?
Drømmer du om at slippe for papirbilag, masser af dobbeltarbejde og få en lettere hverdag med bogføring?
Kontakt en af vores eksperter for at aftale tid til et uforpligtende møde om digital bogføring, og hvordan I kommer nemmest i gang.